jaaasssssssssas!!!

jaso! nu har jag antligen lite tid over for att blogga, det ar inte latt att flytta utomlands forstar ni, hihi! haller pa att lara mig grekiska nu, vill ni lara er lite?
jaso - hej (jasas nar det ar mer an en person)
Ti Kanes - hur mar du
kala - bra
poli kala - mycket bra
esu - och du
pou pame - var ska vi ga
pame - ga
kalimera - godmorgon
kalispera - godag
kalinichta - godnatt
(ch utalas som i chokland)
melene ... - jag heter....
pos elene - vad heter du
eisai ellada - bor du i grekland nu
ne - ja
ochi - nej (ch
utalas som i chokland)
sagapo - jag alskar dig
poine - vad e detta
ti ine - var ar
gamoto - javla fan (g
utalas r)
na'm agapas - alska mig
endaxi - okej

vill ni veta ngt mer far ni kolla up pdet sjalva hahaha :P
men visst ar det mysigt att bara kunna sticka ivag ? ar det foresten ngn av er som bor/ har flyttat utomlabnds?
skriv och beratta isa fall, :)
min familj ska komma hit ohc halsa pa mig snart och 3 av mina vanner , :) ytterst trevligt,  nu ska ja ga och fixa mig infor kvallen ta hand om er allihopa / Jasas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0